Voorpagina > Brand in houten bijkeuken
2. Gemeente Leeuwarden E.O.

Brand in houten bijkeuken

Brand in houten bijkeuken

HANTUMHUIZEN – Zondagmorgen rond 4:45 werd de brandweer van Ternaard gealarmeerd voor een woningbrand in de Master Galstrjitte in Hantumhuizen.

Bewoners ontdekten dat er brand was in hun aangebouwde houten bijkeuken en verlieten hun woning.

De brandweer moest een deur forceren om binnen te komen. Na het forceren van de deur kwam er wat rook naar buiten.

De brandweer moest met een kettingzaag het plafond verwijderen omdat de brand tussen het plafond zat. In de bijkeuken werd een smeulende oven aangetroffen die waarschijnlijk de oorzaak van de brand is.

De bijkeuken liep schade op, de woning zelf niet. De eveneens gealarmeerde hoogwerker van Dokkum hoefde niet in actie te komen.

Over de fotograaf

112Fryslan