Bewoners tijdelijk hun woning uit vanwege gaslekkage in Twijzel

TWIJZEL – Vanwege een gaslekkage aan de Mounewei in Twijzel moesten vrijdagochtend een paar bewoners van die straat hun woning tijdelijk verlaten.

De brandweer van Buitenpost die met spoed was opgeroepen kwam ter plaatse. Aangekomen in de straat bleek er tijdens werkzaamheden een gaslekkage te zijn ontstaan. De brandweer heeft de situatie in kaart gebracht en bewoners dicht nabij het lek verzocht hun woning voor de veiligheid even te verlaten. Ook werd er alvast een slang naar het gaslek klaargelegd.

Netbeheerder Stedin is vervolgens met drie wagens ter plaatse gekomen om het probleem op te lossen de brandweer kon na enige tijd standby te hebben gestaan weer terugkeren naar de kazerne. De bewoners konden vervolgens ook weer terugkeren naar hun woning in de straat.

Hendrik Dijkstra