Drachten E.O. Hoofd Nieuws Ambulance Brandweer Politie

Bewoonster gered bij brand in AZC

DRACHTEN – Een bewoonster van het AZC is in de nacht van dinsdag op woensdag door de brandweer gered, toen er brand uitbrak.

De brandweer van Ureterp werd rond tien voor één gealarmeerd voor een keukenbrand op het terrein van het COA aan het Noorderend. Er werd opgeschaald naar middel-brand, omdat niet duidelijk was of er nog iemand in de woonunit was. Bij aankomst van de brandweer stond de woning vol rook, maar was de brand reeds uit. Bij een doorzoeking van de woning werd de bewoonster gevonden, ze was aanspreekbaar en is door de brandweer uit de woning gehaald.

De vrouw is door ambulancepersoneel behandeld, maar vervoer naar het ziekenhuis was niet nodig. De woning is door de brandweer geventileerd. De oorzaak van de brand was een pan met eten op het vuur.

Foto’s: 112drachten.nl

Over de fotograaf

Redactie 112fryslan