Hoofd Nieuws Brandweer Politie Zuid-Oost

Zonnepanelen in brand op dak schuur

DRACHTEN – Donderdagochtend is een schuur aan de Janssenlaan in Drachten fors beschadigd geraakt door een felle brand. Waarschijnlijk is de brand ontstaan in de zonnepanelen op het dak van de schuur.

Omdat het om een uitslaande brand ging, werd uit voorzorg een dieseltank bij een naastgelegen bedrijf weggehaald. De brandweer van Ureterp had het vuur snel geblust en kon overslag naar het naastgelegen pand voorkomen. Voor aankomst van de brandweer was een buurman met een tuinslang al begonnen met het blussen van de brand.

Foto’s 112drachten.nl

Schuur verwoest door brand in zonnepanelen op de Jansenlaan

Over de fotograaf

Redactie 112fryslan