Leeuwarden E.O. 2. Regio

Rookontwikkeling in kamer Swettehiem

LEEUWARDEN – Een automatische brandmelding in verzorgingstehuis Swettehiem bleek donderdagavond te gaan om een brandje in één van de kamers.

Twee tankautospuiten en een hoogwerker gingen iets na negen uur met spoed ter plaatse naar het pand aan de Pieter Sipmawei. Er was sprake van rookontwikkeling in een kamer waarbij de bewoner nog binnen was.

De vermoedelijke oorzaak van het brandje was een broodje wat te lang in de magnetron had gelegen. De bewoner kon door de brandweer in veiligheid worden gebracht. Echter toen de ambulance ter plaatse kwam voor behandeling van de bewoner bleek deze onvindbaar te zijn. De ambulance keerde na overleg weer terug naar de post.

Over de fotograaf

112Fryslan