Leeuwarden E.O. 2. Regio

Chalet uitgebrand, bewoner gewond (Update)

GROU – Op recreatiepark Yn ‘e Lijte brak zondagmiddag omstreeks half zes brand uit in een houten chalet.

De bewoner was even van huis en ontdekte bij thuiskomst dat het chalet vol rook stond. De brand greep snel om zich heen en was al snel uitslaand. De man probeerde te blussen en wist te voorkomen dat een rubberboot ook prooi werd van de vlammen, maar ademde daarbij teveel rook in. Per ambulance is hij overgebracht naar het MCL.

De brandweer was snel ter plaatse en heeft blusschuim en enkele lagedrukstralen ingezet om de brand te blussen. Omdat de brand in het dak bleef smeulen moest er flink gesloopt worden. Twee vermiste katten van de bewoner zijn op de camping teruggevonden.

De oorzaak van de brand is vermoedelijk een defect aan een kachel in de slaapkamer. Stichting Salvage heeft vervangende woonruimte voor de bewoners geregeld.

Video : E. Brandsma
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=j7VxFZOhAVM&edit=vd[/youtube]

Over de fotograaf

112Fryslan