Leeuwarden E.O. 2. Regio

Veel rook bij brandje door kaars

LEEUWARDEN – In de Hobbemastraat brak in de nacht van maandag op dinsdag even na twee uur brand uit in een woning.

De bewoners ontdekten het vuur en belden de brandweer. Politieagenten die snel ter plekke waren hebben de man en vrouw uit hun rokerige woning gehaald. De brandweer was snel ter plekke en heeft een brandje in de buurt van de open haard geblust. Vervolgens zijn enkele smeulende voorwerpen naar buiten gebracht en werd met een ventilator de rook uit de woning verdreven.

De brand is vermoedelijk ontstaan doordat de bewoonster een kaars heeft laten branden. De 82-jarige bewoonster en twee andere bewoners kregen rook binnen en zijn door het ambulancepersoneel ter plaatse onderzocht. De vrouw werd voor de zekerheid per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis.

Video : E. Brandsma
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=J2cNVHg54AI&feature=youtu.be[/youtube]

Over de fotograaf

112Fryslan