2. Regio Zuid-Oost

Sigaret zorgt voor brand

DRACHTEN – Donderdagmiddag werd om 16:58 uur de brandweer gealarmeerd voor een kantoor-brand aan de Tramlaan.

Bij een verzorgingstehuis was brand ontstaan in een rook ruimte, één van de medewerkers had een sigaret in de verkeerde prullenbak met restafval gegooid. Binnen een korte tijd trok er door het gebouw een grote rookwolk.

Met twee stralen one seven werd er een binnenaanval gedaan waardoor er een sterke rookontwikkeling plaatsvond. Later werd er door de brandweer ook nog een straal hoge druk met water ingezet.

De politie hield tijdens de werkzaamheden het publiek op gepaste afstand. Een ambulance is ter plaatse gekomen voor eventuele klachten voor de ingeademde rook, dit was niet het geval.

Nadat de brandweer het gebouw geventileerd had konden zij weer terugkeren naar de kazerne.

Film Marc Stijger
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ny6yWvNmNeo[/youtube]

Over de fotograaf

112Fryslan