3. Nieuws categorie

Brand in slaapkamer, bewoner gered

SPANNUM – De brandweer van Mantgum en Wommels kregen donderdagavond een melding van een woningbrand aan de Tsjerkebourren in Spannum.

Buren alarmeerden de brandweer toen zij in de woning vuur zagen. Bij aankomst van de hulpdiensten werd een deur ingetrapt en de 75 jarige bewoner uit de woning gehaald.

De brandweer die zeer snel ter plaatse was kon verkomen dat het huis volledig uit brandde, en heeft met hogedruk het vuur snel onder controle. Met een ventilator werd het huis rook vrij gemaakt. De brand is waarschijnlijk ontstaan in de slaapkamer.

De eigennaar van het huis had rook binnen gekregen en is per ambulance overgebracht naar het MCL.

Over de fotograaf

112Fryslan