3. Nieuws categorie

Man gewond bij Brand Drachten

DRACHTEN – Woensdagmiddag moest de brandweer van Drachten in actie komen bij een brand in een garage aan de Korte Baan.

De brand was ontstaan doordat een 45-jarige inwoner van Drachten liet in de schuur een gasfles leeglopen, door nog onbekende oorzaak, heeft het gas vlam gevat. De man is hierbij gewond geraakt. De man is met brandwonden aan handen en gezicht. Hij werd door de agenten onder de douche gezet. Daarna is hij per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis in Drachten. Hij werd door de agenten onder de douche gezet. Buurtbewoners hebben geprobeerd het vuur te doven met brandblussers en emmers water. Toen de brandweer ter plaatse was was het vuur al gedoofd, maar de brandweer heeft nog wel na geblust. Ook liet de brandweer de OVD (Officier van Dienst) ter plaatse komen, omdat er het vermoeden was dat er asbest vrijgekomen was na de brand. Dit bleek ook zo te zijn. De brandweer heeft de tuin afgezet met gele linten. Een gespecialiseerd bedrijf zal het asbest gaan opruimen.Foto’s Jilmer Postma & Erwin Dooren - www.112drachten.nl

Over de fotograaf

112Fryslan