3. Nieuws categorie

Stekkerdoos oorzaak brand in Burgum

BURGUM – Een opgerolde smeulende stekkerdoos is vrijdagnacht de oorzaak geweest van een penetrante brandgeur in een woning aan de Hillamaweg in Burgum. De bewoonster en haar twee dochters roken de geur op tijd en alarmeerden rond 1.05 uur de brandweer.

Nadat de brandweer arriveerde, werd er nog lang gezocht naar de oorzaak van de brandgeur die in het hele huis hing. Uiteindelijk werd de boosdoener gevonden. De opgerolde stekkerdoos – waarop een wasdroger was aangesloten – bleek te smeulen in een rekje. Toen het rekje buiten werd gebracht, begon het al meteen te branden dankzij de extra zuurstof. Gelukkig werd de oorzaak op tijd ontdekt zodat de woning vervolgens alleen hoefde te worden geventileerd. Door het oprollen van een stroomsnoer bestaat de kans dat er het snoer vlam vat. Vooral als een dergelijke stekkerdoos gebruikt wordt voor apparatuur die veel stroom nodig hebben.Bron: www.waldnet.nl

Over de fotograaf

112Fryslan